הפגישה השנתית של USEF 2023 מפגש 2: רישיון חברתי לפעול עם אלכס ולדרופ

אלכס ולדרופ, המנכ”ל לשעבר של איגוד מירוצי הסוסים הלאומי (NTRA), שיתף את ההיסטוריה של מרוצי הסוסים בארה”ב וחזר על כמה מהאתגרים איתם התמודד מרוצי הסוסים ב-15 השנים האחרונות. האתגרים השפיעו על הרישיון החברתי של מרוצי הסוסים לפעול והצריכו שינויים רציניים כדי לשפר את רווחת הסוסים.


“פתרה ישנה עולה בראש: ‘אם אתה לא יכול להיות דוגמה טובה, אתה פשוט צריך להיות אזהרה נוראית’. למרבה המזל היום, יש לנו כמה דוגמאות להתקדמות לחלוק, אבל אני גם אצטרך לשתף שיהיו כאן גם כמה אזהרות איומות”, אמר ולדרופ כדי להתחיל את דבריו.

הוא הגדיר את “הרשיון החברתי לפעול כהתייחסות לרגשותיהם של בעלי העניין והציבור בכללותו על הפרויקט, החברה או התעשייה הפועלים בתחום נתון באופן שהוא מקובל ולגיטימי מבחינה חברתית”.

יושרה הייתה הדאגה העיקרית במהלך ההיסטוריה המוקדמת של מרוצי הסוסים בארה”ב

מרוצי סוסים התרחשו ברחבי הארץ במאות ה-19 וה-20, אך בעיות אמינות הובילו להימורים זוגיים. הימורי Pari-mutuel הוגבלו על ידי איסור, אבל מרוצי הסוסים עשו תחייה מחודשת לאחר השפל הגדול כאשר מדינות היו זקוקות להכנסות ומיסים מרוצי סוסים סיפקו את הצורך הזה. שלמות המרוצים נשארה המוקד העיקרי במשך כמה שנים.

אלכס ולדרופ במפגש השנתי של USEF
אלכס ולדרופ. ©Leslie Potter/US Equestrian

הרווחה הגיעה לחזית בעקבות מקרי מוות של סוסים מתוקשרים

פציעות קטסטרופליות במרוצי טריפל קראון בסוף שנות ה-2000 ערערו על הרישיון החברתי של מרוצי הסוסים לפעול. בשנת 2006, שבר רגלו האחורית של ברברו במהלך ה-Preakness Stakes החל דיונים רציניים על רווחת הסוסים. בשנת 2008, שמונה בללס שבר את שתי הרגליים הקדמיות בדהירה החוצה לאחר הדרבי בקנטאקי והורדה על המסלול בגלל פציעות שאינן ניתנות להחלמה. ולדרופ ציין שהציבור זורם לנשק והרישיון החברתי של מרוצי הסוסים לפעילות נמצא בסכנה. כדי להוסיף לאתגרים, המאמן של ביג בראון, הזוכה בקנטאקי דרבי, שיתף בפומבי שהוא נותן סטרואידים לסוס שלו באופן חוקי.

ה-NTRA החליט להצהיר במהלך שידור Preakness Stakes של NBC ב-2008, ולדרופ ציין שתי נקודות שהוא קיווה שיוכלו להפוך למציאות. “הדבר הראשון שאמרתי היה שהציבור צריך לדעת שלמרוצי סוסים אכפת מכל סוס, כל מרוץ, כל מסלול, כל יום. זו המטרה שלנו וזה מה שעומד בבסיס הדרך בה אנחנו עושים דברים”, אמר ולדרופ. “ואמרתי שאנחנו הולכים לחסל את הסטרואידים במירוצי סוסים עד סוף השנה. ולדבריו, עשינו זאת.”

ה-NTRA השתמש בסקר כדי לקבוע את הצעדים הבאים שלהם

ה-NTRA החל לסקור את תעשיית מרוצי הסוסים כדי לאסוף נתונים. הם גילו שמקורבים למרוצי סוסים חשבו שיושרה היא הדאגה העיקרית, בעוד שאוהדים סיבתיים היו מודאגים ביותר לגבי בטיחותם ורווחתם של סוסים. ה-NTRA השתמש בנתונים כדי להתקדם עם שינויים ותוצאות משמעותיות.

Waldrop ציין כי אפשרויות הסמכות המרכזיות היו מוגבלות עם מדינות שאינן מסוגלות להסכים על תקנים, ולכן נעשה שימוש במודל הסמכה רגולטורי עצמי של התעשייה, שהוביל לברית הבטיחות והיושרה של NTRA. המסלולים זכו להסמכה בתקני בטיחות משופרים, ועזרו להחזיר את הרישיון החברתי של מרוצי הסוסים לפעול.

משברים נוספים ערערו על הרישיון החברתי של מרוצי הסוסים לפעול

“רישיון חברתי מאוד רגיש למשברים, ומשבר הוא הזמן שבו הרישיון החברתי שלך באמת עומד למבחן”, אמר ולדרופ. “יום אחר יום, לא כל כך, אבל למשברים באמת יש דרך לעשות את זה.”

בחורף 2019, קליפורניה ספגו גשמים עזים שהשפיעו על מסלול שאינו מיועד למזג אוויר כזה, סנטה אניטה המוסמכת על ידי NTRA. 30 סוסים מתו במסלול תוך פרק זמן קצר, וקבוצות שונות ניסו לסגור את המסלול. סנטה אניטה הטמיעה שיפורי בטיחות שאין שני להם ומספר ההרוגים של סוסים ירד. ה-NTRA וקליפורניה ניסו להרכיב חקיקה כדי להגן על עתיד מרוצי הסוסים בתחילת האביב 2020, אך הם לא הצליחו לגרום לזה להתקדם.

משבר נוסף התעורר ב-9 במרץ 2020, כאשר שני תריסר עובדי מרוצי סוסים נעצרו בגין תוכנית סימום סוסים. נראה היה שהמשבר הזה יכול להיות הקש האחרון למירוצי סוסים. ולדרופ ציין את המילים ממאמר דעה נוקב מהוושינגטון פוסט שכותרתו מרוץ סוסים האריך ימים ופורסם ב-13 במרץ 2020, “ככה זה נשמע כשהספורט שלך, העסק שלך, מאבד את הרישיון החברתי שלו. למעשה, יש שיגידו שאיבדנו את זה באותו יום. התנדנדנו על סף אובדן”.

חקיקה פדרלית שהתמקדה ברווחת הסוסים סייעה לרפורמה במירוצי הסוסים

נראה היה שהחקיקה הפדרלית היא הפתרון היחיד לאתגרים העומדים בפני תעשיית מרוצי הסוסים. למרות שהחקיקה הפדרלית היוותה סיכונים עם גורמים חיצוניים בתעשייה שמקבלים במידה רבה החלטות שישפיעו על עתיד מרוצי הסוסים. מחוקקים ממדינות עם תעשיות סוסים חזקות שמו לב למאבקים של מרוצי סוסים ועבדו עם מנהיגי התעשייה כדי ליצור חקיקה. הצעת חוק הועלתה כמובילה להצעת חוק המימון של 2020 והועברה. חוק היושרה והבטיחות של מירוצי הסוסים משנת 2020 דרש סטנדרטים אחידים במרוצי סוסים, כגון תוכניות נגד סמים ובטיחות במסלולי מירוצים.

“חלקנו במרוצי סוסים מאמצים בגלוי את הרגולציה הפדרלית ה’אסורה'”, אמר ולדרופ.

התקנות שיפרו את רווחת הסוסים בענף, ונזכרו בהצהרה של ולדרופ ש”מרוצי סוסים דואגים לכל סוס, כל מרוץ, כל מסלול, כל יום”. בעוד שהרשיון החברתי של מרוצי סוסים לפעול נעזר בתקנות אלה, המאבקים של הענף הם סיפור אזהרה לספורט סוסים.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *