קרוס קאנטרי 5 כוכבים של מרילנד – זמן נוח מחלק דעות

  • 13 סוסים – יותר ממחצית מהמתחילים – הגיעו אתמול (15 באוקטובר) ל-11 דקות ו-30 שניות על מסלול ההצלבה של מרילנד 5 כוכבים. זה מאוד חריג שאחוז גבוה כל כך של סוסים יגיע לחמישה כוכבים, והשיעור היה אפילו גבוה יותר מאשר בשנה שעברה כאן, כאשר הוכרה רווחה שהייתה טעות במדידת המסלול.

    מנהיג הלילה, טים פרייס, הודה שהזמן הקל שיחק לידיו, מכיוון שהוא יכול להישאר תחרותי תוך שהוא מעניק לסוס הצעיר שלו חוויה טובה, אבל אמר: “זה היה קל מדי. זה התגלגל קצת בקלות – או די קל. אבל פשוט חשבתי שאיך שהקורס היה השנה, זה היה קצת יותר קפדני עם הגדרות. הקרקע הגיעה כל כך טובה שהסוסים פשוט החליקו. אז זה קצת מאכזב”.



    כשנשאל מה גורמים רשמיים צריכים לעשות כדי להדק את הזמן, אמר טים: “גלגל אותו נכון. לכולנו זה היה 15 שניות או בערך 200 מ’ יותר מהמדידה הרשמית. אז הם צריכים פשוט לנסות להדק את הקווים שהם מגלגלים. אני חושב שזה כל מה שהוא צריך. אתה חייב להיות קשוב לעובדה שעוד שנה יכולה להיות רטובה ולכן אנחנו לא רוצים להגזים עם ההידוק, רק כדי שזה יהיה אותנטי”.

    כל הרוכבים דאגו לומר שאיאן סטארק הוא מעצב מסלול נפלא, שיש לו תחושה נהדרת ויצר זרימה מעולה למסלול הזה, תוך הכרה בכך שניתן לשפר את ההיבט הזה של מסלול ה-5 כוכבים במרילנד.

    “זה פשוט מפספס היבט אחד מאוד חשוב באירוע בן שלושת הימים”, אמר הארי מיד. “אני חושב שיש חשש מראש, שהוא מופרך אחרי שנתיים, שמדובר בשטח מאוד מעניש. זה לא – כשתגיעו לסיום, תוכלו ללכת ישר סביבו שוב. זו לא עבודה קשה כמו להסתובב בבורגלי.

    “השנה הזמן היה כנראה חמש עד 10 שניות בצד המקילים. אנחנו לגמרי יכולים לחיות עם זה – אנחנו לא מצפים שזה יהיה במקום וזה קשור לשיפוטים איך אתה גלגל את זה. אבל זה יותר שיש תפיסה מוקדמת שזה הולך להיות סופר מעייף, סופר מעייף, ואף אחד לא יפנה את הזמן. אנחנו לא רוצים שיהיו לנו סוסים עייפים אבל אנחנו כן רוצים לבחון כושר סוסים ויכולת סוסים וזה דורש זמן קצר יותר.

    “בהמשך, הם יכולים לקחת ביטחון מהעובדה שלשנתיים הראשונות הללו הייתה תקופה לא מאתגרת, ובתקווה שזה יפיג את כל החששות שיהיו להם לגבי הדרך שבה הם יצאו לדרך בשנה הבאה. היה נפלא ודוהר. הרבה מזה היה כמו מסלול מכשולים – כל הדרך במעלה הדהירה לזירה הראשית, כל הדרך חזרה מהזירה המרכזית. זה היה רק ​​השליש האחרון שבו זה היה יותר כמו מסלול שטח רגיל.

    “זהו קורס יפהפה, מוצג להפליא, מעוצב בצורה מבריקה על ידי אחד המומחים המובילים בעולם, זה פשוט ניתן להשגה מדי מבחינת הזמן.”

    מאמצי קפיצה במרחק

    למרחק הממוצע לכל מאמץ קפיצה תהיה השפעה על מידת הקושי של הזמן לעלות על מסלול קרוס קאנטרי והמעצבים מוגבלים על ידי חוקי ה-FEI בתחום זה.

    במסלול הקרוס קאנטרי 5 כוכבים של מרילנד היו מאמצי הקפיצה המרביים עבור חמישה כוכבים (45 במסלולים הישירים), עם זמן אופטימלי של 11 דקות ו-30 שניות – באמצע 11-12 הדקות המותרות. זה הביא לממוצע של מאמץ קפיצה אחד לכל 146 מ’.

    אליפות העולם האחרונה באירועים – תחת פרמטרים מותרים מעט שונים – ארזה את המקסימום המותרים של 42 מאמצי הקפיצה בזמן קצר בדקה 40 שניות מזה של מרילנד. זה הביא לממוצע של מאמץ קפיצה אחד לכל 133 מ’, מה שהופך את הסיכוי שהזמן יהיה קשה יותר להשגה מאשר במרילנד, וכך זה הוכיח.

    כמובן, מרחק לכל מאמץ קפיצה הוא רק גורם אחד למידת ההדוקה של הזמן – גורמים אחרים כמו השטח, אופי מאמצי הקפיצה ופריסה של המסלול ישחקו גם הם חלק.

    מזג אוויר מושלם והולכים

    התנאים תמיד ישפיעו עד כמה הזמן רוכב ומזג אוויר מושלם והליכה עזרו לסוסים ולרוכבים אתמול.

    “תנאי הקרקע היו פנטסטיים כאן בשנתיים האחרונות והם יכולים להיות די בלתי פוסקים – הקרקע יכולה להיות כמעט ללא תחתית, אז אני חושב שאיאן מנוסה לדעת זאת”, אמרה הרוכבת האמריקאית טמי סמית’. “אני לא בטוח שהיו הרבה בתוך הזמן אילו היה לנו הגשם שקיבלנו בשבוע שעבר כאן.”

    אוליבר טאוננד טען נגדו: “אני לא חושב שאי פעם כדאי לך לגלגל את השעה בגשם ממתין של חמישה כוכבים – אתה מגלגל אותו כמו שצריך, או שיורד גשם ואנחנו מתמודדים או שלא. זה היה קצת מאכזב [that the time was so easy] ואם איאן אומר את זה או לא, אני יודע שהוא יתאכזב בשקט.

    “אבל אני יכול להבטיח לך כשהוא ילמד על המקום שהוא יתחיל להתחכם יותר לגבי איך הוא הולך להאט את כולם. זו הריצה השנייה והוא שינה את המסלול הרבה, אז זה כמעט כמו פעם ראשונה שוב.

    “אבל כולנו אוהבים את האירוע – אנחנו אוהבים את הקורס, איאן מעצב, אבל אנחנו עדיין בשלבים מוקדמים מאוד. אנחנו עדיין נחזור בשנה הבאה. הכל חיובי אבל עדיין צריך רק תיקון אחד גדול”.

    מראה מעצב של מסלולי חוצה-קאנטרי 5 כוכבים במרילנד

    מעצב הקורס איאן סטארק אמר: “אני מצפה לקבל קצת התעללות על יותר מדי שנכנסו בזמן, אבל בשבילי זו הייתה דריסת רגל מושלמת, חלק רכיבה נהדרת, חלק נועזת ומהירה ואמיצה. אני מעדיף לראות 10 נכנסים בזמן מאשר חמש על הרצפה. אז הייתי קצת מודאג מכך שכל כך הרבה נכנסים לזמן, אבל אני יכול לחיות עם זה.

    “האם הייתי מגלגל אותו אחרת? הייתי די צמוד בהליכה ושני הנציגים הטכניים צעדו אותה בנפרד ושלושתנו היינו במרחק של 20 מטר אחד מהשני. אז איך הולכים על זה אחרת? האם אתה בוגד? אתה משקר? האם אתה חותך כדי שיהיה מהודק יותר ממה שהוא? לא, זו התשובה.

    “אנשים שונים אמרו לי אחרי שנה שעברה ובטח יגידו גם השנה שזו תהיה תחרות טובה יותר אם הזמן לא היה ניתן להשגה אבל מבחינתי עם זמן בלתי ניתן להשגה, אין גבול לכמה אתה דוחף את הסוסים ללכת מהר יותר ואם אתה לא יכול לעשות את זה, זה מושך מדי לטווח ארוך עבור הסוסים.

    “אני יכול לעשות את זה חזק יותר? אני לא בטוח שאני יכול. יש לי מזל להפליא כאן עם השטח והקרקע הפנומנליים. הלכתי מאוד על הפילוסופיה שלי שרכיבת שטח עוברת מ-A ל-B, לא מסתובבת במעגלים מטורפים אינסופיים ב-20 דונם. אז השתמשתי במתיחות הדהירה.

    “אולי אני יכול להסתכל על להאט אותם קצת יותר, להעלות שאלות קצת יותר טכניות – זה יכול להיות משהו שאני חושב עליו בעתיד. אבל אני אוהב את היום. אני ידוע כאדם קצת קשוח בבית לפעמים, על ידי המשפחה והחברים שלי, והמגרש הזה ריגש אותי עד דמעות היום. הייתי די רגשני כי פשוט חשבתי שזה יום נהדר ואהבתי לצפות בו”.

    עוד משהו שאולי יעניין אותך:

    התעדכן בכל החדשות המרעננות, התובנה מאחורי הקלעים ומיטב האקשן ברחבי מרילנד 5 כוכבים ללא הגבלה על כמה אתה יכול לקרוא החל מ-1 פאונד לשבוע עם מנוי לאתר ללא הגבלה של Horse & Hound. הרשם עכשיו. בנוסף, תהנה מדוח המגזין המלא שלנו על מרילנד, כולל ניתוח מעמיק והערה בלעדית של מארק פיליפס, במגזין של השבוע הבא (20 באוקטובר).

  • Leave a Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *